2010年6月10日 星期四

80後給我的啟發

因為公司好耐都請唔到人, 老細就叫左佢個親戚個仔黎做temp.


老細當初同我講: "雖然佢無medical background, 但係佢係喇沙仔黎架, 起碼寫得talk得."


喺無其他選擇嘅情況下, 唯有頂住先, 一心諗住搵佢打下report, 影印, fax, filing, 應該無咩難度. 


起底後, 原來所謂喇沙仔, 係升唔到F.6, 讀左副學士之後再讀個distance learning嘅business degree.  畢左業成年都搵唔到野做, 但係佢expected salary唔高, 當時都心知不妙......


返工做野都幾勤力, 主動問有無野可以幫手, 不過.......原來佢係一個典形80後"港孩"!


1.  依賴性高, 飯來張口.  叫佢做野, 每一個detail step都要講得好清楚, 如果下一次做同一樣野, 但係果公司名唔同左, 佢都唔識做!


2.  唔識/唔會 problem solve, 叫佢fax野比A公司,  我比左以下呢封A公司比我地嘅信佢, 叫佢自己搵個contact number 啦!



佢fax返去我地自己公司個number (佢真係睇都唔睇, 見fax number就fax!!!)  我叫佢再fax過, 佢fax左人地公司個電話號碼! (人地個number前面大大隻字寫住Tel.),  我叫佢自己試下problem solve, 佢又指住我地公司個fax number, 問我係咪fax呢個number!  呢舖我真係火都黎埋, 你方才第一次咪已經fax左呢個number囉, 係錯架!  我發火佢先認真睇封信去搵人地個fax number出黎!


3.  工作態度差, 不求什解!  叫佢幫我寄封信, 執齊encl.果d文件一齊寄 (如下:)


唔知大家明唔明 "consent duly signed by Mr.XXXX" 點解? 如果唔明, 我諗大家都會查下字典, 中文係解"Mr. XXX正式簽署的授權書"


80後同我講file入面無呢張野, 仲好有手尾咁搵張post-it mark低喺file面:


請問大家, 咩叫 "consent duly"呢?   duly=正式 , 佢以為"consent duly"係一樣野?????  Oh No!  喇沙仔英文唔好已經唔正常, 唔識咪查字典囉, 連字典都費時查, 想點????


4.  自我中心, 自己係呢個世界上最重要嘅!  (因為父母話比佢知佢係最重要, 咩都就晒佢!)  公司講明請假要7日前通知, 不過我見佢係temp, 有時佢請假幾日前通知都算.  雖然佢temp放假係no pay, 但係都唔洗平均每星期放兩日假架, no pay 大晒咩!!!  最好笑係有一次星期日晚打我手提, "我聽日上晝想urgent請半日假, 因為我後日要考車, 聽日個師傅臨時有時間可以幫我補鐘, 所以一定要放假!"


嘩, 個理由 urgent到呢!!!  urgent到咁, 真係唔放唔得啦, 唔係你考車唔合格我點擔當得起????  最精彩係佢genuinely覺得呢件事好urgent!   總之自己嘅私事永遠最重要, 工, 可以唔返, 好閒姐!


寫呢篇blog, 唔係要唱衰佢, 而係有感而發! 


而家開始要為Sheryl搵學校, 名校係唔係品質保證?  呢位80後令我知道唔係!  入到名校, 但係父母唔識教, 過份保護, 咩都唔洗自己解決, 天跌落黎都有父母撐住. 


搵唔到野做?  唔緊要, 搵親戚請你! 


做得唔開心?  唔好做啦, 父母又唔係養你唔起!


樣樣野父母都安排好晒, 諗都唔洗諗, 有problem都唔識自己solve!


我諗當年個囝入到喇沙, 佢父母一定好開心好自豪.  但係結果係個囝連謀生嘅條件都無!


原來人生真係長跑, 贏在起跑線無意義, 要跑得遠先係勝利! 


讀名校重要定父母家教重要?  呢位80後令我一清二楚了!  雖然自己都唔一定可以做得好好 (我都好緊張Sheryl), 但係要時刻提醒自己, 唔好"愛佢變成害佢"!!!!


 


 


 

1 則留言:

  1. totally agree! 我身位新手媽媽都好怕自己走火入魔, 倣成"愛佢變成害佢"要時時提醒自己,要自己仔仔學獨立!

    回覆刪除