2010年6月11日 星期五

反思 - 選校策略

一向討厭香港的教育制度, 朝令夕改, 重考試成績唔重整體發展, 2歲人仔連咩叫"返學"都未知已經要同人打崩頭爭學位.


有人認為幼稚園唔洗諗咁多, 最緊要開心!  有人認為要讀名牌幼稚園為將來舖路! 


其實個人認為無對錯之分, 只係睇下你想個小朋友成為一個點樣嘅人, 同埋父母經濟能力而決定.


雖無對錯之分, 但如果無計劃地, 自命清高地咩都唔諗, 除非大把錢讀IS, 又或者經濟上只可以靠大抽獎, 就真係咩都唔洗諗 / 唔到你諗.


唔諗固然後果自負, 諗得太多又唔見得好.  眼見身邊好多家長都好似 "羊太"咁, 今日呢位有錢阿太話A學校好, 聽日果位富貴同事又話B學校正, 不求什解地要令個小朋友讀呢d大部份人都覺得好嘅學校, 係為個囝囡好, 定係用黎絃耀自己囝囡係"名牌貨"?  (不過名牌貨唔係品質保證, 之前果位80後教識我嘅!)


例子, 識得有家長個囝讀維記幼稚園, 一心諗住直升中小學, 連人地間中學係IS定local都唔知, IB係咩又唔知, 第時張IB cert香港d大學嘅認受性又唔知, 第時會唔會比個囝去外國升學又未知.  淨係知學費成皮野一個月, 唔打得都嚇得, 又可以同時絃耀下自己afford到成皮野學費的能力同地位. 


我覺得一定要諗要計劃, 特別係我呢d無錢比佢讀IS, 又唔想只靠大抽獎. 


Nursery, 幼稚園, 小學, 中學, 大學....., 到底邊間好?  行邊條path?   我唔想自己好似"羊太"咁, 人地好又話好, 多人報又去報, 當然身邊個個都報"名校", 有時好難唔動搖.


Sheryl同老公張美國green card已經批左, 等多幾年可以做到residence, 咁代表我地可以用比overseas student平3倍嘅價錢讀美國大學.  咁我地就用top-down approach去揀幼稚園.  美國大學唔係太睇IB, 所以多數唔行IB條path.  咁既然想比佢去外國讀大學, 即係唔洗同人爭334入香港d大學, 咁即係唔洗太谷成績.  而Sheryl個款都係要"活動教學"果type架啦, 如果傳統學校我諗應該比人踢出校!


要"活動教學"又要affordable, 首先諗到直資. 


好嘅直資當中最喜歡HKUGA, 學費HK$1,800/month好吸引, 又近屋企.  其他有一兩間喺TKO都唔錯.  不過都係首選HKUGA, 因為佢地決定唔行IB, 行334, 到時進可攻退可守. 


上BK睇現任HKUGA家長意見, 原來學校上堂模式同維記中小學極相似.  而每年小一取錄生有4分1係黎自維記幼稚園, 所以維記幼稚園係我地首選. (唔係羊太架, hehe!)


BK上都有人批評HKUGA呢類新派直資, 話太唔重考試, 到時考334會唔著數,  其實334已經唔同HKCEE, 有人話334根本就係港版IB, 咁即係已經無以前咁重考試?  (實情係點唔知, 因為第一批都未考)


朋友女兒讀緊維記中學, 中二已經要寫論文, 做資料搜集 + presentation, 呢d野我地果個年代大學先會做.  我唔識人讀HKUGA, 所以唔敢話佢實際好定唔好, 不過approach係似維記.  我只係識兩個朋友係中學教師, 佢地都話HKUGA好, 咁我諗佢地嘅comment都應該幾專業同中肯掛.


當然計劃還計劃, 到時係點無人知, 阿囡能力上係點又未知.  不過自古機會都係比有計劃嘅人, 只要計劃之餘都要有contingency plan, 就唔會好似前排果位家長咁, 入唔到ESF小學要掟個囡落街. (讀左IS kindergarten, 要轉返好嘅local真係好難架, 當然大抽獎另計!) 


唔知top down approach係咪最好, 都唔知自己會唔會動搖, 又或者到時如果無一間直資收, 大抽獎結果又唔好, 係咪要挨貴學費讀維記小學?  又或者絕路返母校民記lur個小一位? 


Who knows?????? 只可以盡人事, 聽天命!


以上純綷有感而發, 不喜勿插: :-)

1 則留言:

  1. Hi, 看了你的blog有一段時間,但一直沒留言。 幾年前和你一家見過一面,我的朱lab囝囝叫koko,不知你有否印象? 在你這裏學了很多東西,在此先謝謝你的啟發! 對小朋友的成長,我真的有很深的感受,因我每天都要對著上千個小朋友。這麼多年的工作,得出最大的結論是怎樣家長,養成怎樣的下一代。 無論小朋友在甚麼學校,在甚麼環境中長大,都不是最重要的因素。一個蠻不講理,不顧他人的小朋友,不問都知,家長九成都是同類人!一個懂體諒,明是理的小朋友,其家長九成都是常感恩,願聆聽的人。 所以我都告誡自己,身教永遠是第一的。 我相信你的囡囡有這樣明白事理的父母,無論在怎樣的學校成長都沒問題。 無需太擔心,在此送上祝福!

    回覆刪除