2010年2月5日 星期五

進步獎

上bk睇0810媽咪會, 發現好多媽咪都會記低bb發展進度, 而同Sheryl同齡(0810)嘅bb, 好多都已經識好多嘢啦!  真係今時唔同往日, 喺我地做bb嘅年代, 15個幾月都仲係一舊飯, 要讀字認英文字母更加係匪痍所思! 


當Sheryl 14個月大時, 我真係有d擔心佢係言語遲緩, 因為佢連叫媽媽都係一時時, 理解能力又差, 淨係識好bb咁玩.  我一度諗過係唔係要帶佢去做下評估呢?  當我睇到其他0810bb嘅進度之後, 更加覺得"唔係下嗎?" 15個月識認顏色?  仲要認五六種喎!


拿拿聲摷返協康果本"發展綱領"出黎睇, 原來要令bb識講嘢, 首先要訓練"語前技能", 包括(1)模仿能力, (2)理解能力, 同埋(3)口部肌肉控制.  一般正常小朋友(3)無問題, 但係Sheryl就正正係(1)同(2)都唔掂!  語言發展好重要, 因為越遲識講嘢, 脾氣就會越差, 因為表達唔到自己!  所以我下定決心要專攻(1)同(2)!


短短一個月, Sheryl由唔識講嘢到而家識講超過50個單詞, 真係不得不佩服bb嘅學習能力!  如果以為佢地仲細, 可以慢慢先教, 真係會錯失左好多學習嘅黃金機會, 最重要係, Sheryl 都enjoys 學習嘅過程.


15.5個月大識d咩:


大肌肉gross motor:  拎住大件玩具行, 向後行幾步, 推車仔, 踢波, 拋波(一時時得), 自己係大人床落地



小肌肉fine motor:  疊積木 3-4舊, 砌lego, scribble, fine pincer (食指同手指公拎細小物件)



形狀:  circle, triangle, square (50% accuracy, concept應該唔係好firm)
 
語言:
Names:  mama, daddy, 爺爺, 嫲嫲, 公公, 婆婆, 姨姨, coco, milky, 晴晴, baby, 哥哥, 姐姐, auntie  (唔識叫叔叔因為少見!)
Animals: duck, horse, pig, rooster, cow, giraffe, lion, tiger, cat, dog, bird, fish
Fruits: apple, banana (bababa)  - (生果名識得最少, 因為無興趣!)
Objects: book, bib, 襪襪, 奶奶, raisin, 餅餅, 包包, boat, car
Body parts:  eye, ear, nose, mouth, hands, toes, legs, hair, head, arm  (身體部位中文識聽唔識講)
Verbs:  揸住, open,  walk, read, 抱抱, sit 
others:  果個, thank you, please, happy, up, yes, no, 喂 (扮聽電話用),  bye bye, good, 無
扮叫聲:  喵, woo, 各各各各 (雞叫), wa (tiger and lion)
Alphabets: A, B, C, H, M

 
認字 (睇到個字識讀同埋做動作): arm, arms up, baby, bib, clap, ears, eyes, giraffe, hands, head, hair, legs, mouth, nose, tongue, tiger, toes, wave (全部都係your baby can read入面0既字)


雖然Sheryl做到嘅嘢可能好多bb仲早過佢做到, 不過媽咪已經覺得好叻叻架啦, 起碼都有"進步獎"啦! hehe!  更重要嘅係, 當佢12-14個月果時, 脾氣變得好大, 因為佢開始有自己思想要求, 但係又表達唔到, 所以好忟!  自從識講嘢之後, 脾氣好左, 每次佢開始想發脾氣, 我地就鼓勵同教佢講出佢想要d咩, 雖然而家都仲會有唔好"老脾"嘅時候, 但係都算係有進步架啦!

3 則留言:

  1. Sheryl 識講咁多嘢真係好叻叻啦! 我睇返我個仔個blog, 發現佢15個月時只係識講幾個字, 連媽咪都唔多識叫, 不過你睇佢而家講嘢幾勁! 所以你絕對唔需擔心Sheryl說話能力差, 佢而家已經講到咁多嘢, 你擔心好快會俾佢煩死重好啦!

    回覆刪除
  2. 你好呀! 我都有BB和有小狗, sheryl和狗狗相處得好好, 我驚我的BB大個D會蝦我家的小狗.
    sheryl好可愛, 你好有心機教育她, 長大後一定會好出色!

    回覆刪除
  3. 你好!我真好彩came across你的blog,因為我的仔仔(now14 個月)認知同語言能力都弱。我見你特訓你女女之後,非常有效,叻咗好多,所以想請教你如何train her up? 有什麼可以令佢地聽你同明白你呢?

    回覆刪除